وي در ادامه با اعلام حمايت از توليد خودرو قاصدک نصير تصريح کرد: باتوجه به اينکه 60 درصد تردد خودروها در تهران و شهرهاي بزرگ تک سرنشين يا دو سرنشين ميباشند، اين خودرو ميتواند به کاهش آلودگي و مصرف انرژي منجر شود و اميدواريم که صنعت و دولت ما بتواند با افتخار دست مسوولان دانشگاهها را بفشارد.
رويانيان با اشاره به هزينهکرد حدود 70 هزار ميليارد تومان در سال در بخش حمل و نقل تصريح کرد: متاسفانه سالانه 30 هزار ميليارد براي استفاده از ماشينهاي احتراقي و 12 هزار ميليارد تومان آسيب مستقيم آلودگي هوا در کلان شهرها را ميپردازيم که از اين مقدار حدود چهار هزار ميليارد تومان سهم تهران ميباشد و همچنين سالانه هشت هزار ميليارد تومان بابت تصادفات و حوادث رانندگي اعم از خسارات جاني و مالي پرداخت ميکنيم.
مشاور رييس جمهور در خصوص دانش محور کردن مديريت حمل و نقل در کشور خاطر نشان کرد: در اين راستا تفاهم نامهها، پروتکلها و قراردادهاي زيادي با دانشگاههاي مختلف منعقد کرديم و در اين رابطه 16 سرفصل حمل و نقل و انرژي براي مديريت علمي آن تهيه ميکنيم.
رويانيان با اشاره به اينکه کليد توسعه هر کشوري، بخش حمل و نقل و سرمايه آن انرژي است افزود: اگر انرژي کشوري از بين برود به معناي نابودي نسل آينده ان کشور ميباشد و ما در قبال صيانت از انرژي و جلوگيري از مصرف بي رويه آن هم براي امروز و هم آينده مسئول هستيم.
رييس ستاد مديريت حمل و نقل کشور در پايان گفت: صنايع کشور به خصوص صنعت خودروسازي بايد دوران تحول خود را آغاز کند و براي جبران عقب ماندگي که در اين حوزه شاهد آن هستيم بايد به مبتکرين، مخترعين و دانشمندان فرصت بيشتري داده شود.
100
انتهای پیام/