ميراث آريا(chtn)- سردار محمد رويانيان که در مراسم رونمايي از خودرو برقي «پلاگ اين» قاصدک نصير در دانشگاه صنعتي خواجه نصير سخن مي‌گفت، با اشاره به مصوبه مجلس در مکلف کردن دولت به توليد خودروهاي برقي و هيبريدي خاطرنشان کرد: کشورهاي اروپايي حدود 20 سال پيش به سمت اين خودروها حرکت کردند و هرچه پيش مي‌رويم ضرورت آن بيشتر احساس مي‌شود و کشوري مثل آلمان که صاحب بزرگترين خودروسازان دنيا است، توليد يک ميليون خودرو برقي را تا 10 سال آينده در دستور کار خودش قرار داده است.

وي در ادامه با اعلام حمايت از توليد خودرو قاصدک نصير تصريح کرد: باتوجه به اينکه 60 درصد تردد خودروها در تهران و شهرهاي بزرگ تک سرنشين يا دو سرنشين مي‌باشند، اين خودرو مي‌تواند به کاهش آلودگي و مصرف انرژي منجر شود و اميدواريم که صنعت و دولت ما بتواند با افتخار دست مسوولان دانشگاه‌ها را بفشارد.

رويانيان با اشاره به هزينه‌کرد حدود 70 هزار ميليارد تومان در سال در بخش حمل و نقل تصريح کرد: متاسفانه سالانه 30 هزار ميليارد براي استفاده از ماشين‌هاي احتراقي و 12 هزار ميليارد تومان آسيب مستقيم آلودگي هوا در کلان شهرها را مي‌پردازيم که از اين مقدار حدود چهار هزار ميليارد تومان سهم تهران مي‌باشد و همچنين سالانه هشت هزار ميليارد تومان بابت تصادفات و حوادث رانندگي اعم از خسارات جاني و مالي پرداخت مي‌کنيم.

مشاور رييس جمهور در خصوص دانش محور کردن مديريت حمل و نقل در کشور خاطر نشان کرد:‌ در اين راستا تفاهم نامه‌ها، پروتکل‌ها و قراردادهاي زيادي با دانشگاه‌هاي مختلف منعقد کرديم و در اين رابطه 16 سرفصل حمل و نقل و انرژي براي مديريت علمي آن تهيه مي‌کنيم.

رويانيان با اشاره به اينکه کليد توسعه هر کشوري، بخش حمل و نقل و سرمايه آن انرژي است افزود: اگر انرژي کشوري از بين برود به معناي نابودي نسل آينده ان کشور مي‌باشد و ما در قبال صيانت از انرژي و جلوگيري از مصرف بي رويه آن هم براي امروز و هم آينده مسئول هستيم.

رييس ستاد مديريت حمل و نقل کشور در پايان گفت: صنايع کشور به خصوص صنعت خودروسازي بايد دوران تحول خود را آغاز کند و براي جبران عقب ماندگي که در اين حوزه شاهد آن هستيم بايد به مبتکرين، مخترعين و دانشمندان فرصت بيشتري داده شود.


100

انتهای پیام/

کد خبر 1388061432